Hotel Rwanda

En film som jag såg häromdagen är bland de bästa filmerna jag någosin kollat på , filmen som jag pratar om heter Hotel Rwanda. Filmen är föresten verklighets baserad , den handlar om Paul Rusesabagina som spelas av Don Cheadle , han arbetar som värd i ett hotell som mitt under folkmordet i Rwanda 1994 erbjuder hundratals flyktingar (både tutsier och hutu) en fristad. De bor i hotellet tills kriget är över.
Den här beskrivningen var väldigt kortfattad men det är en riktigt bra film som alla borde se. Saron och Nadia har pratat om filmen flera gånger , de såg den förlängesen , men jag har varit dum som inte kollat på den tills nu. Rekomenderar filmen till alla , speciellt till Rwandaneser ! 


                             

Peace In The Middle East !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0