här är svar till dig araben

Postat av: araben

har funderat lite efter att ha läst eran (mirres) blogg(?)
Borde inte mirre bara ta över bloggen helt och döpa om bloggen till nåt annat? tydligen är det ju bara mirre och nån annan tjej som skriver i den här bloggen ..(som inte ens tillhör kurdligan?)
Dessutom har jag inte riktigt fattat, är ens nån av er kurder, eller rättare sagt mirre. är du ens kurd?

Känns som att om ni nu vore kurder, har ni väl viktiga grejer att visa i bloggen än om palestinier. de har mycket bättre än er (gällande rättigheter, de har ju fan tom land!!!!)

Ni (mirre) har ALDRIG så länge jag läst eran blogg på något sätt visat att hon/ni är kurd(er). Mer arab. Tycker att om ni nu ska heta kurdligan kanske ni ska visa det åxå. jag har förstått att ni alla inte är kurder.. men ni som är, visa det med stolthet. Varför visa upp araber som ni är stolta över i bloggen? ni kurder har era egna bekymmer. Visa upp bilder på ert egna folk ist.
Hylla inte folk som ALDRIG skulle hylla er, det ser bara pinsamt ut.

2010-10-09 @ 18:10:50


Hej araben!

Först och främst är det en gemensam blogg som tillhör kurdligan som du kanske märkt, jag (mirre) är den som skriver flest inlägg men det är ingen anledning till att ta över bloggen.
Den andra tjejen som skrivit i bloggen heter Nadia och hon är en vän till oss så hon kan skriva här när hon vill.


Visst skulle det oxå vara lite konstigt om vi hette kurdligan och inte ngn av oss vore kurd ?
men så är det inte, men du verkar inte ha läst bloggen tidigare för i såfall skulle du veta varför vi heter kurdligan och vilka som är kurder.


Det här är heller inte ngn politisk blogg som vi driver, vore det de skulle vi antagligen tagit upp flera politiska situationer som pågår i världen.


Jag förstår ej heller hur du kan tycka att jag verkar vara arab haha ? bara för att jag har tagit upp den palestinska situationen ett flertal gånger eftersom det varit aktuellt betyder det väl inte att jag anser mig vara arab?
Jag har aldrig heller i bloggen skrivit att jag är stolt över en arab och det har inte ngn annan heller skrivit i bloggen, sen verkar det som att du tror att vi tycker synd om er araber men så är det inte, tycker bara att det som pågår där just nu är väldigt emot det jag står för.


En annan sak jag bryr mig inte om andra folk ALDRIG skulle hylla oss, jag väljer att stå vid den folkgrupp jag känner för att stödja, skulle ett annat land eller folk vara i samma situation som palestina skulle jag stått vid deras sida oxå. Det finns säkert länder som har det mycket värre än palestina, men det är just denna situation jag varit insatt i.


Sen verkar det ju som att du känner oss eftersom du vet att det är jag(mirre) som skrivit de senaste inläggen.
Skulle vara kul o veta vem du är, borde skrivit ditt namn eller är du kanske för feg och inte vågar stå för dina åsikter? :)


Kommentarer
Postat av: araben

Såklart jag vet att det är mirre som skrivit inlägget. Bara du som skriver "peace in the middle east"



Jag tänker nog som de flesta skulle tänka. "Vi är ingen politisk blogg" men du tar upp palestina-israel frågan för att den är "aktuell". bullshit.



Kurder och kurdistan frågan är alltid aktuell. Men inget man sett eller hört ändå i eran blogg. Men då vill jag fråga dig en sak.. vet du ens det senaste som sker i Kurdistan? För om du visste, kanske du skulle tagit upp det med. Såklart man får en känsla av att du är "arab". det är mycket som pågår för kurder just nu.. men inget du tagit upp.



och nej, jag känner inte dig/er.. har läst bloggen lite då&då. Synd att du måste ta kritiken så personlig och tro att jag skulle veta vem du är.



Och nej jag är inte feg, kan säga mitt namn. Men vad skulle det ge dig? du vet ju inte vem jag är ändå

2010-10-09 @ 19:47:03
Postat av: Anonym

om du känner att du är så insatt och känner sympati för kurdistan och det kurdiska folket borde du kanske starta en blogg som kretsar runt ämne,

plus är stolt över dig som ARAB för du är den första araben som någonsin brytt sig så mycket om kurder.



Peace In The Middle East kompis!

2010-10-09 @ 20:20:31
Postat av: Anonym

// mirre

2010-10-09 @ 20:20:44
Postat av: araben

handlar inte så mycket om sympati.. tycker bara att det såg komiskt ut att du ett flertal gånger tog upp andra aktuella frågor än de som berör ditt egna folk.



ja, jag vet.. vi är få. handlar inte så mycket om att jag är arab eller inte. Tycker att alla oberoende på vart man kommer från ska ha lika rättigheter, delvis kunna få tala sitt språk vart, hur och när man vill.



Peace!

2010-10-09 @ 20:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0